Urk durft
Jongeren Met App2

Urk Durft

Klantcase

Hoe kunnen we een app ontwikkelen die het publiek totaalaanbod op Urk samenbrengt. Daarbij valt te denken aan sport, cultuur, werk en onderwijs.

Resultaat

  • Native DURF! app in Play- en App store
  • Gebruiksvriendelijk admin panel voor organisaties

DURF! is het project op Urk om jongeren te verbinden op het gebied van vrijetijdsaanbod op basis van het IJslands preventiemodel. De wens kwam om een platform te ontwikkelen welke het publiek totaalaanbod op Urk samenbrengt.

Aan de hand van een aantal creatieve workshops met de verschillende doelgroepen werden de wensen vanuit de samenleving in kaart gebracht en samengevoegd tot een samenhangend geheel.

Ons team begeleidde dit proces van begin tot eind. Samen met het projectteam van DURF! gingen we aan de slag.

/
Carousel 1

#1 De oplossing

De oplossing werd gevonden in de ontwikkeling van een native app. De app is geheel in de vernieuwde huisstijl van DURF!

Carousel 2

#2 Gebruiksvriendelijke app

In de app zijn verschillende vacatures terug te vinden van plaatselijke bedrijven en organisaties. Via de app kunnen gebruikers reageren op vacatures of deze delen in hun netwerk.

Carousel 3

#3 Partner portal

Via het partner portal kunnen bedrijven en organisaties zich gemakkelijk registreren om vervolgens zelf hun profiel aan te vullen en aanbod te plaatsen.

Carousel 4

#4 In ontwikkeling

De app blijft de komende tijd in ontwikkeling. Naast vacatures is er op termijn ook activiteitenaanbod en zorg & welzijn terug te vinden. Alles met het doel het publiek totaalaanbod op Urk samenbrengen.

/

Een gestroomlijnd proces

In het ontwikkel proces van de DURF! app is goed de tijd genomen om te luisteren naar de wensen van de verschillende stakeholders. Er zijn creatieve workshops georganiseerd met de verschillende doelgroepen om de wensen in kaart te brengen. In de volgende fase zijn de schermen uitgewerkt in een interactieve mock-up. Daarna is de huisstijl onder de loep genomen en is het design toegepast op de verschillende schermen. Ook in het ontwikkelproces en tijdens de testfase zijn de verschillende stakeholders nauw betrokken geweest bij de ontwikkelingen. Alles met als doel om draagvlak te creëren bij de eindgebruikers en samen te komen tot een product met toegevoegde waarde voor de doelgroep.

Yellow blue orange and pink post it s scattered 2022 08 01 01 26 32 utc
Mockup Durf

Resultaat om trots op te zijn

De eerste versie van de app zit momenteel in de testfase. Medio februari 2023 zal de officiële lancering plaatsvinden. Ondertussen gaat de ontwikkeling van de overige modules verder. Als team zijn we trots op het resultaat, maar ook op het proces ernaartoe. Hierin speelt de samenwerking met de klant een grote rol.