Case Pliege header

Plieger Sanitair Kiezer

Klantcase

Hoe kunnen we bewoners zelf hun sanitaire ruimtes laten samenstellen in een geautomatiseerde omgeving, en zo de druk op de showrooms verlagen?

Resultaat

  • Webapplicatie om sanitaire ruimten samen te stellen
  • Uitgebreid pakket voor het beheren van relaties, offertes en -opvolging
  • Projectmanagement
  • Uitgebreid KPI-dashboard

Plieger is gespecialiseerd in sanitair, verwarming, lucht en ventilatie, installatie en elektra. Met een hoofdkantoor in Zaltbommel, vier distributiecentra, 57 expressen en 20 showrooms levert Plieger in Nederland een assortiment van meer dan 150.000 artikelen aan kleine en middelgrote installateurs. Daarmee is Plieger in Nederland de grootste partij in sanitair.

Voor Plieger was het een uitdaging om het administratieve proces van productkeuze tot offerte opvolging in goede banen te leiden. Er kwam veel handmatig werk kijken bij het samenstellen van de offertes, het doorvoeren van aanpassingen, het uitvoeren van offerte opvolging en het doorsturen van de benodigde documentatie naar de installateurs. Daar moest verandering in komen, vonden ze bij Plieger. Dat vonden wij ook! Wij kwamen met de oplossing!

/
Case Plieger 1

#1 Plieger Sanitair Kiezer

De oplossing werd gevonden in de maatwerk webapplicatie Plieger Sanitair Kiezer. Binnen deze online omgeving kunnen medewerkers van Plieger projecten en woningen toevoegen. Hierna krijgen klanten krijgen een uitnodiging voor de webapplicatie om hun sanitaire ruimten samen te stellen. Doordat het systeem van Plieger is gekoppeld aan de webapplicatie hebben klanten keuze uit het ruime aanbod van Plieger. Naast dat klanten zelf hun sanitaire voorzieningen kunnen samenstellen, wordt er ook direct een prijsopgave weergegeven.

Case Plieger 2

#2 Offerte opvolging

Wanneer klanten hun sanitaire ruimten hebben samengesteld, kunnen zij in één klik op de knop een offerte aanvragen. Via de backoffice van de webapplicatie worden offertes direct opgevolgd en eventuele aanpassingen kunnen eenvoudig worden doorgevoerd.

Case Plieger 3

#3 Efficiëntie

Zodra een offerte akkoord is, koppelt ons systeem de juiste klanten en woningen aan de aannemers en installateurs. Installateurs ontvangen automatisch alle benodigde documenten, als montage handleidingen. Dit zorgt niet alleen voor efficiëntie, ook veel fouten in de montage worden voorkomen.

/

Een gestroomlijnd proces

Plieger Sanitair Kiezer is een zeer uitgebreide applicatie die zich blijft ontwikkelen. De afgelopen jaren is het systeem uitgebreid met nieuwe modules en was er steeds aandacht voor de vraag: hoe kunnen we het nóg beter maken en processen nóg beter stroomlijnen?

Binnen onze scrum werkwijze werken we samen met de klant in sprints aan nieuwe ontwikkelingen. Door de korte lijntjes en het persoonlijk contact schakelen we snel en denken we mee met de klant.

8
3

Plieger Plieger Plieger

Een resultaat om trots op te zijn

De afgelopen jaren is Plieger Sainitair Kiezer verder uitgebreid en geoptimaliseerd. Plieger Sanitair Kiezer wordt dagelijks door veel klanten, installateurs en andere collega’s gebruikt voor het samenstellen van hun droom sanitair of dagelijkse werkzaamheden.

" "

Quote(c) van onze opdrachtgever

Bij Quotec hebben we een vast ontwikkel-team. Deze hebben de kennis over onze projecten en daardoor kunnen we snel schakelen. Dat ervaren wij als zeer prettig.
Perry Roos Teamleider
Plieger logo

Ook het bekijken waard

Onze woorden zeggen veel, maar lang niet zoveel als het daadwerkelijk inzien van ons werk. Laat je inspireren door een greep uit onze cases.